• Anasayfa
  • Duyurular
  • Etkinlikler
  • E-Belediye
  • Kent Rehberi
  • İletişim Formu
Alpu Belediye Başkanlığı
  • BAŞKAN
  • KURUMSAL
    Alpu Eski Başkanlar
    Bozan Eski Başkanlar
    Osmaniye Eski Başkanlar
    Başkan Yardımcılığı
    Meclis Üyeleri
    Encümen Üyeleri
    İhtisas Komisyonları
    Etik Komisyonu
    İdari Şema
    Vizyon & Misyon
  • GÜNCEL
    Yönerge ve Yönetmelikler
    Meclis Gündemi & Meclis Karar Özetleri
    Kamu Hizmet Standartları
    İlanlar
    Haberler
    Faaliyet Raporları
    İhaleler
    KVKK Aydınlatma Metni
  • BİRİMLER
    Yazı İşleri Müdürlüğü
    Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
    Mali Hizmetler Müdürlüğü
    Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
    Kırsal Hizmetler Müdürlüğü
    Fen İşleri Müdürlüğü
    Zabıta Amirliği
    Tümünü Gör
  • HİZMETLERİMİZ
    İmar İşleri
    Yapı Kullanım
    İnşaat Ruhsatı
    Numarataj
    Vergi İşlemleri
    Emlak Servisi
    İşyeri Açma Ruhsatı
    Evlilik Hizmetleri
    Tümünü Gör
  • PROJELER
    • TAMAMLANAN PROJELER
    • PLANLANAN PROJELER
    • DEVAM EDEN PROJELER

    TAMAMLANAN PROJELER Tümünü Gör

    Işıkören Taziye Evi ve Sosyal Tesis Projesi

    08 Haziran 2022, 07:48

    Kemalpaşa Mahallesi Park Yapımı

    08 Haziran 2022, 07:49

    Kırsal Kalkınma Projemiz

    08 Haziran 2022, 07:50

    PLANLANAN PROJELER Tümünü Gör

    DEVAM EDEN PROJELER Tümünü Gör

  • İLÇEMİZ
    Muhtarlıklar
    Tarihçe
    Ekonomi
    Gezilecek Yerler
    Coğrafyası
    Kültür & Turizm
  • GALERİ
    Foto Galeri
    Video Galeri
  • ALPUBEL A.Ş.
    Politikalar
    Aydınlatma Metinleri
    KVKK Başvuru Formu
  • İLETİŞİM
Alpu Belediye Başkanlığı

Alpu Belediye Başkanlığı

  • BAŞKAN
  • KURUMSAL
    • Alpu Eski Başkanlar
    • Bozan Eski Başkanlar
    • Osmaniye Eski Başkanlar
    • Başkan Yardımcılığı
    • Meclis Üyeleri
    • Encümen Üyeleri
    • İhtisas Komisyonları
    • Etik Komisyonu
    • İdari Şema
    • Vizyon & Misyon
  • GÜNCEL
    • Yönerge ve Yönetmelikler
    • Meclis Gündemi & Meclis Karar Özetleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İlanlar
    • Haberler
    • Faaliyet Raporları
    • İhaleler
    • KVKK Aydınlatma Metni
  • BİRİMLER
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
    • Kırsal Hizmetler Müdürlüğü
    • Fen İşleri Müdürlüğü
    • Zabıta Amirliği
  • HİZMETLERİMİZ
    • İmar İşleri
    • Yapı Kullanım
    • İnşaat Ruhsatı
    • Numarataj
    • Vergi İşlemleri
    • Emlak Servisi
    • İşyeri Açma Ruhsatı
    • Evlilik Hizmetleri
  • PROJELER
  • İLÇEMİZ
    • Muhtarlıklar
    • Tarihçe
    • Ekonomi
    • Gezilecek Yerler
    • Coğrafyası
    • Kültür & Turizm
  • GALERİ
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • ALPUBEL A.Ş.
    • Politikalar
    • Aydınlatma Metinleri
    • KVKK Başvuru Formu
  • İLETİŞİM
Mali Hizmetler Müdürlüğü
  1. Bi̇ri̇mler
  2. Mali Hizmetler Müdürlüğü
Geri

KOLAY MENU

  • Haberler
  • Güncel Duyurular
  • Güncel İhaleler
  • Güncel İlanlar
  • Etkinlikler
  • Fotoğraf Galerisi
  • Video Galeri
  • İletişim Formu

SOSYAL MEDYA

BIZE ULAŞIN
0 (222) 511 23 13
ALPU BELEDİYE BAŞKANLIĞI

İletişim
BAŞKAN KÖŞESİ
baskan
  • Başkan Özgeçmiş
  • Başkanla Fotoğraflarınız
  • Başkan Görev ve Yetkileri
  • Başkana Sor

Mali Hizmetler Müdürlüğü 07 Kasım 2025, 15:24

    Mali Hizmetler Müdürlüğü

Müdürlüğün görevleri şunlardır:

a)İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren belediye bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak.

b)Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimlerini dikkate alarak harcamaların gerçekleşmesini sağlamak.Ayrıntılı harcama veya finansman programını hazırlamak.

c)Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek.Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak; sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek.

ç)İlgili mevzuat çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacakların takip ve tahsil işlemlerini yürütmek.

Bu çerçevede ayrıca aşağıda belirtilen görevleri yerine getirmek;

1)Belediye gelirlerinin artırılması için gerekli koordinasyonu sağlamak ve denetlemeleri yapmak.

2)Bütçede yer alan gelirleri takip etmek ve zamanında tahsilini sağlamak.

3)Tahsildar işlemlerini takip etmek.

4)Belediye adına açılan cari hesaplara günlük tahsilatları aktarmak ve takip etmek.

5)Vergiler (Emlak, İlan ve Reklam, Eğlence Vergisi gibi), harçlar (İmar ile ilgili, İşgal Harcı gibi) ve 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’na bağlı diğer gelirleri tahsil etmek.

6)Zamanında ödenmeyen vergi, resim harçlarla ilgili takip yapmak, ödeme emri göndermek ve haciz işlemleri yapmak.

7)Damga vergisi ile ilgili yasal işlemleri yapmak.

8)Emlak vergisi mükellefi olanlarla ilgili olarak tahakkuk, tahsilat düzeltme gibi işlemleri yapmak.

9)Belediye ile ilgili işlemlerden dolayı Katma Değer Vergisi tahakkuklarını ve tahsilatlarını yapmak, emanet hesabına aktarılmasını sağlamak.

10)Vergi Usul Kanunu ve diğer mevzuata göre gerekli işlemleri yapmak.

11)İcra, İflas Kanunu’na göre işlem gören mükelleflerin, belediyeden alacakları ile borçlarını ilişkilendirip gerekli yazışmaları yapmak.

12)3095 Sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanununa göre, tahsilatlardaki gecikmelerde kanuni faizi uygulamak.

13)7201 sayılı Tebligat Kanunu’na göre, belediyemizin alacakları ile ilgili tebliğlerin süresi içerisinde yapılmasını sağlamak, alacakların tahsili için bu kanunda gösterilen tebliğ ve işlemlerini yapmak.

14)Belediyenin gelirlerini tahsil ederken kullanacağı evrak, hesap, düzen veya cetvelleri hazırlamak ve kontrol etmek.

15)Belediyede çalışan personelin maaş bordrolarını düzenlemek ve  ödeme işlemlerini gerçekleştirmek.

d)Belediyenin muhasebe hizmetlerini yürütmek. Mali yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak “Mahalli İdareler Bütçe Ve Muhasebe Yönetmeliği” ve ilgili diğer mevzuatlarda belirtilen hususları dikkate alarak çalışmak.

Bu çerçevede aşağıda belirtilen görevleri yerine getirmek;

1)488 Sayılı Damga Vergisi Kanunu’na göre hak ediş, ödeme ve diğer mevzuatta geçen  Damga Vergilerini devlet adına tahakkuk ve tahsil edip beyannameleri Vergi Dairesine bildirmek.

2)5434 ve 5510 Sayılı Kanunlara göre personelin mali yönden işlemlerini takip etmek.

3)Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi, Katma Değer Vergisi, Damga Vergisi, Harçlar Kanunu, Kamulaştırma Kanunu ile ilgili belediyenin mali sorumluluklarını yerine getirmek.

4)Belediye gelir ve giderleri ile ilgili dönem sonu işlemlerini yapmak ve hesapların uygunluğunu sağlamak.

5)Mutemetlere verilen avans ve açılan kredilerle ilgili belgeleri incelemek,bu belgelerin mevzuata uygunluğu sağlananların mahsup işlemlerini yapmak, mahsup işlemi yapılmayanları araştırmak ve mahsup işlemlerinin yapılmasını sağlamak.

6)Yönetim dönemi hesabını Sayıştay’a vermek.

7)Yönetim dönemi içerisinde tahsili kendisine verilmiş kişi borçlarının ve hesaplarının kayıtlarını tutmak. Bu hesapların takip ve tahsilini sağlamak.

8)Belediye adına bankalar nezdinde açılan hesapları izlemek ve uygunluğunu sağlamak.

9)5393 Belediye Kanunu’nun 68 inci maddesi kapsamında Belediyemizin borçlanma iş ve işlemlerini gerçekleştirmek.

10)Promosyon İhalesini gerçekleştirmek.

e)Belediyenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin kontrol hizmetlerini yürütmek,taşınmaz ve taşınır mal ile demirbaşların kayıtlarını tutmak ve hareketlerini izlemek,yıllık taşınır mal ve demirbaş sayımını yapmak.

f)Belediyenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.

g)Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek.

ğ)Malî kanunlarla ilgili üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak,

h)Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde Belediyenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak, İdarenin misyonunun belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.

ı)Belediyenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek, Üst yöneticiye gerekli raporları sunmak.

i)Belediyemiz hizmetlerinin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak. Belediyenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ölçütlerini uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak.

j)Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,

k)Belediyenin performans programı hazırlanmasının koordine ve konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.

I)Belediye faaliyetlerinin performans programı ve bütçeye uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.

m)Belediyenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek.

n)Ek (Belediye Meclisinin 07.10.2025 gün ve 52 sayılı Kararı) Mali mevzuatla ilgili üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.

o)Ek (Belediye Meclisinin 07.10.2025 gün ve 52 sayılı Kararı) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak. Belediyenin görev alanına ilişkin konularda standartlar hazırlamak, amaçlar ile

ö)Ek (Belediye Meclisinin 07.10.2025 gün ve 52 sayılı Kararı) Mali durum ve beklentiler raporunu hazırlamak.  

p)Ek (Belediye Meclisinin 07.10.2025 gün ve 52 sayılı Kararı) Yapılan tahsilat ve harcamaları usulüne uygun olarak kaydettirmek.

r)Ek (Belediye Meclisinin 07.10.2025 gün ve 52 sayılı Kararı) Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda bütçe hazırlık çalışmalarını yapmak.

s)Ek (Belediye Meclisinin 07.10.2025 gün ve 52 sayılı Kararı) Performans programı, yatırım programı, idare faaliyet raporu, iç kontrol, taşınır mal takibi uygulamalarında müdürlüğün sorumlu olduğu hususları uygulamak, müdürlüğe ait işleri zamanında yerine getirmek.

ş)Ek (Belediye Meclisinin 07.10.2025 gün ve 52 sayılı Kararı) Muhasebe Yetkilisini görevlendirmek.

  İÇ KONTROL ÇALIŞMALARI


2023 - 2024 UYUM EYLEM PLANI

  • KONTROL ORTAMI
  • RİSK DEĞERLENDİRME
  • KONTROL FAALİYETLERİ
  • BİLGİ VE İLETİŞİM
  • İZLEME

 


 MALİ DURUM BEKLENTİ RAPORLARI

  • 2020 YILI MALİ BEKLENTİ RAPORU
  • 2021 YILI MALİ BEKLENTİ RAPORU
  • 2022 YILI MALİ BEKLENTİ RAPORU

 


 

VİDEO GALERİ

Alpu Belediye Başkanlığı

İncele

ETKİNLİKLER

Alpu Belediye Başkanlığı

İncele

GÜNCEL DUYURULAR

Alpu Belediye Başkanlığı

İncele

GÜNCEL İHALELER

Alpu Belediye Başkanlığı

İncele

GÜNCEL İLANLAR

Alpu Belediye Başkanlığı

İncele

FOTO GALERİ

Alpu Belediye Başkanlığı

İncele

TAMAMLANAN PROJELER

Tamamlanan Projeleri İnceleyin

İncele

DEVAM EDEN PROJELER

Devam Eden Projeleri İnceleyin

İncele

GENEL HABERLER

Genel Haberleri İnceleyin

İncele
KURUMSAL
  • Meclis Kararları
  • Faaliyet Raporları
  • Meclis Üyeleri
  • Belediye Personeli
  • Güncel Duyurular
  • Güncel İhaleler
  • Güncel İlanlar
  • Etkinlikler
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
HİZMETLERİMİZ
  • İmar İşleri
  • Yapı Kullanım
  • İnşaat Ruhsatı
  • Numarataj
  • Vergi İşlemleri
  • Emlak Servisi
  • İşyeri Açma Ruhsatı
  • Evlilik Hizmetleri
BİRİMLER
  • Yazı İşleri Müdürlüğü
  • Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
  • Mali Hizmetler Müdürlüğü
  • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
  • İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
  • Kırsal Hizmetler Müdürlüğü
  • Fen İşleri Müdürlüğü
  • Zabıta Amirliği
Önemli Linkler
  • Alpu Kaymakamlığı
  • İlan.gov.tr
Logo
Bize Ulaşın
0 (222) 511 23 13 - 0 (222) 511 26 47
Copyright © 2022 Her Hakkı Saklıdır. Design by Baykuş Tasarım
Yazdıktan sonra aramak için Enter'a, çıkmak için Esc'ye basın
arrow drop search cross